Konec tankodromů v Čechách?

Konec tankodromů v Čechách?
25. 1. 2016Média a tiskové zprávy

V závalu zpráv o dobré kondici české ekonomiky možná zapadla jedna podstatná informace, a to nejen pro resort dopravy. Díky dobrému hospodaření státu můžeme dál zlepšovat pošramocenou pověst českých silnic. Že se loni začalo opravovat jako o život a v průměru každý řidič za celý rok prostál na silnicích v dlouhých kolonách až osm hodin, asi nemusímnikomu připomínat. Letos na tom nejspíš budeme podobně. Budiž nám útěchou, že jsme se konečně dočkali a silnice můžeme dát do pořádku. Po letech zastavené přípravy staveb minulými vládami a podfinancování dopravní infrastruktury můžeme hrdě říct: letos opravíme, zmodernizujeme a začneme stavět až dvě stovky kilometrů silnic.

Že nám stavební firmy říkají, že už jsou na hranicích svých kapacit, potvrzují čísla. Loni jsme vyčerpali na dopravní stavby devadesát miliard korun, což byla historicky nejvyšší částka vynaložená na dopravní infrastrukturu v jednom roce. Peníze se dařilo po dlouhé době efektivně čerpat i z evropských fondů. Jako bonus se námpodařilo z uspořených peněz uvolnit tři miliardy korun pro krajské silnice druhých a třetích tříd. Krajům tím pomůžeme opravit další desítky úseků silnic, po kterých řidiči léta zoufale volají.

Po dlouhé době jdou zase peníze v dopravě tam, kde je lidé nejvíce pocítí. Pokud dokážeme v tomto trendu i nadále pokračovat, zabránit jejich neefektivnímu vynakládání, máme tu šanci za několik let výrazně zlepšit kvalitu českých dálnic a silnic, abychom se za ně nemuseli stydět, tak jako tomu bylo doposud, a nemuseli je hanlivě nazývat tankodromy. Až pojedete po zimě na silnicích, mějte prosím chvíli trpělivost se všemi starými i novými výmoly, na které narazíte. Letos jich, chválabohu, bude zase o něco méně.

(Text vyšel jako komentář ministra dopravy Dana Ťoka v dnešním vydání Lidových novin.)

 

Zpět na výpis článků