Nové pojetí dálniční sítě a další navrhované změny v zákoně o pozemních komunikacích

Nové pojetí dálniční sítě a další navrhované změny v zákoně o pozemních komunikacích
31. 3. 2015Média a tiskové zprávy

Nové pojetí dálniční sítě a další navrhované změny v zákoně o pozemních komunikacích

Ministr dopravy Dan Ťok v úterý 31. března představil novou koncepci silniční sítě České republiky. V té dojde k několika změnám. Řidiči už se nesetkají s pojmem rychlostní komunikace, nově bude tvořit naši páteřní silniční síť pouze dálnice. Naopak na vybraných silnicích I. třídy se zvýší rychlost z 90 na 110 km/h. To bude možné realizovat pouze na těch úsecích, které vyhovují z hlediska parametrů a zachování bezpečnosti provozu.

Úprava koncepce silniční sítě je součástí změny zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Novela, která prošla vládou, bude během následujících dní projednávaná na půdě poslanecké sněmovny.

Navrhované změny zákona jsou zde.

Mapa nového pojetí dálniční sítě je zde.

Silnice I. třídy navržené ke zvýšení rychlosti na 110 km/h:

I/7 Chomutov - Křimov

I/11 Ostrava - Šenov

I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)

I/13 Karlovy Vary - Ostrov

I/13 Most - Bílina

I/13 Bílina - Teplice

I/14 Liberec - Kunratice

I/20 Nová Hospoda (R4) - Písek

I/20 Plzeň, přivaděč k D5

I/23 Brno, Pražská radiála

I/26 Plzeň, přivaděče k D5

I/27 Plzeň - Sukova - Dobřany

I/34 České Budějovice - Lišov

I/35 Liberec - BílýKostel

I/35 Olomouc - Křelov

I/37 Hradec Králové - Pardubice

I/38 Jihlava, přivaděč k D1

I/43 Brno, Svitavská radiála

I/44 Postřelmov, obchvat

I/48 Nový Jičín - Příbor

I/48 Český Těšín, obchvat

I/50 Brno, Olomoucká radiála

I/56 Prodloužená Místecká

I/57 Semetín - Jablůnka

Zpět na výpis článků