Vláda schválila postup v přípravě soutěže na nového provozovatele mýta

Vláda schválila postup v přípravě soutěže na nového provozovatele mýta
15. 4. 2015Média a tiskové zprávy

Vláda dnes schválila další postup v přípravě systému elektronického mýta po roce 2016. Kabinet souhlasil s návrhem ministerstva dopravy vypsat na provoz mýta technologicky neutrální soutěž. Cílem je, aby stát všem uchazečům zajistil rovné podmínky, snížil náklady na mýto a získal potřebné prostředky na výstavbu a opravy silniční sítě. Náklady na provoz nového systému by podle plánu ministerstva dopravy neměly přesáhnout 20  procent z vybraného mýta.

Ministr dopravy Dan Ťok od začátku jasně deklaroval, že jeho cílem je vypsat technologicky neutrální zadávací řízení na provozovatele mýta v co nejkratší době. Stejný cíl zároveň obsahoval i koncept přípravy mýtného systému předložený ministerstvem dopravy už na předchozí jednání kabinetu. Základní parametry zadávací dokumentace soutěže předloží ministerstvo dopravy vládě v červenci letošního roku. Do září příštího roku by pak měla být uzavřena smlouva s dodavatelem vzešlým ze zadávacího řízení.

„Chci zajistit, že tendr bude připraven kvalitně a zcela transparentně. Výsledkem musí být ekonomicky výhodné řešení, na které občané nebudou doplácet a které nebude opakovat chyby současné smlouvy,“ řeklministr Ťok.

Zásadní chybou stávající smlouvy se konsorciem společností Kapsch uzavřené v roce 2006 je to, že nijak nepočítá s předáváním systému nově vybranému provozovateli, ani nedává státu právo zpřístupnit software a další autorská díla jiným společnostem. Ministr dopravy Ťok se proto v úterý 7. dubna dohodl s majitelem firmy Kapsch na ustavení pracovních týmů techniků a právníků, kteří dojednají detaily součinnosti ministerstva dopravy jako vlastníka mýtného systému a společnosti Kapsch jako stávajícího provozovatele. Týmy začnou technické detaily součinnosti řešit již v tomto týdnu.

 „V mýtu předchozí vlády zcela zaspaly a dnes máme na stole problémy, které se měly řešit před několika lety. Pokud chceme férovou soutěž, která nezvýhodňuje současného provozovatele, musíme vyřešit technické a právní podmínky a vypsat technologicky neutrální zadávací řízení,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Zpět na výpis článků