Oprava dálnice D1

Oprava dálnice D1
21.09.2018 12:59:21Poskytnuté informace

1) Oprava dálnice D1 ve Vámi uvedeném úseku je veřejnou zakázkou na stavební práce, která byla zadávaná v otevřeném řízení. Kritérii, která byla v soutěži posuzována, byla cena a čas, přičemž významový poměr obou kritérií při posuzování nabídek byl 70 % u ceny ke 30 % u času.

 

2) Stavba probíhá na základě Ministerstvem dopravy ČR vydaného Dopravně inženýrského rozhodnutí a schváleného dopravně inženýrského opatření, které je navrženo tak, aby byl pokud možno co nejvíce minimalizovaný dopad na plynulost dopravy (zachován provoz v režimu 3+2 jízdní pruhy po celou dobu rekonstrukce), ale, aby zároveň mohly stavební práce probíhat dle předepsaných technologických postupů a návazností vč. některými technologiemi vyžadovaných technologických přestávek, jejichž dodržení je nutné, aby stavební dílo bylo dokončeno a uvedeno do provozu v bezvadné kvalitě. Z výše uvedených důvodů nelze urychlit dobu výstavby.

 

3) Při rekonstrukci komunikace je nutné dodržovat zákony, předpisy a normy. Vzhledem k tomu, že předmětná komunikace se nachází v bezprostřední blízkosti obytné zástavby (Jažlovice, Všechromy), je dle nařízení hygienika jednou z podmínek prací nepřekročení povolených hlukových limitů a vibrací ze stavební činnosti. Na základě toho není možné provádět standardní stavební činnost v pozdních večerních a nočních hodinách. S ohledem na to a také výše popsané časové požadavky v rámci technologických postupů však zhotovitel v maximální míře využívá pracovní dobu a pracovníci pracují ve směnách i ve dnech pracovního volna a státních svátků. V současné době je pracovní doba 6:00 – 20:00 hod a počet pracovníků a nasazení kapacit mechanizace a dopravy se operativně optimalizuje podle konkrétního v daném momentě probíhajícího technologického postupu.

 

4) Jedná se o komplikovanou opravu dálnice, kde je mnoho na sebe navazujících technologických postupů, které vyžadují pro správné provedení používání různorodé a četné stavební techniky. Bohužel tyto postupy nelze provádět současně a zhotovitel v rámci urychlení opravy navezl stavební techniku na staveniště. Dalším důvodem je to, že díky různé stavební technice připravené k okamžitému použití na stavbě, lze dosáhnout optimální kontinuity prací bez možných vzniků nežádoucích a zbytečných prodlev.

 

5) Skutečnost v souvislostech, které popisujete v bodě č. 5 Vaší žádosti na dané opravě, neprobíhala. Je pravděpodobné, že Vámi popisovaný proces navazoval na předchozí pokládku další asfaltové vrstvy.

 

6) Částka, se kterou vybraná společnost zvítězila v soutěži, je 249 mil. Kč.

 

7) Vaše konstatování v bodě č. 7 Vaší žádosti není přesné, neboť například v letošním roce práce v rámci opravovaných úseků  realizují také společnosti jako Strabag, Skanska, Porr, Metrostav, Silnice Group a další.

 



Zpět na výpis článků