Výstavba TNS Stéblová ve stejnosměrné (DC) trakci

Výstavba TNS Stéblová ve stejnosměrné (DC) trakci
31.05.2018 13:28:36Poskytnuté informace

Žádost

Dne 20. 12. 2016 byla schválena Studie koncepce přechodu na jednotnou napájecí soustavu ve vazbě na priority programového období 2014 - 2020 a naplnění požadavků TSI ENE (http://mdcr.cz/Dokumenty/Drazni-doprava/Zeleznicni-infrastruktura/Koncepce-prechodu-na- jednotnou-napajeci-soustavu-n). Z tohoto dokumentu vyplývá, že systém 25 kV (AC) je ekonomičtější, a zdůvodňuje nutnost přechodu ze stejnosměrného (DC) systému.

 

Paradoxně je však připravována výstavba TNS Stéblová ve stejnosměrné (DC) trakci. Pokud je aktuální potřeba zlepšení napájecích poměrů v této oblasti, situaci by mohlo dočasně na nezbytně nutnou dobu do přechodu na systém 25 kV (AC) vyřešit přistavení převozné stejnosměrné napájecí stanice. Náklady na její pronájem budou zlomkem nákladů na výstavbu nehospodárného a později nevyužitelného objektu.

 

Žádám o zdůvodnění investice ve vztahu k jednoznačným závěrům výše uvedené studie.

 

Odpověď

Stavba TNS Stéblová je určena pro napájení trakčního vedení na dvojkolejné trati Hradec Králové – Pardubice a k podpoře trakčního napájení železničního uzlu Pardubice. Stavebně i technologicky je výstavba TNS připravena na přechod na střídavou TNS 25 kV, 50 Hz. Do doby přechodu na střídavou trakci bude sloužit jako TNS pro 3 kV ve stejnosměrné trakci.

 



Zpět na výpis článků