Nová nádraží, nadjezdy nebo bezpečnější železnice. Miliardové dopravní investice v Olomouckém kraji

Nová nádraží, nadjezdy nebo bezpečnější železnice. Miliardové dopravní investice v Olomouckém kraji
30.7.2020Média a tiskové zprávy

V Olomouckém kraji dělníci pracují na 30 kilometrů dlouhém úseku tratě z Uničova do Olomouce nebo v úsecích Přerov – Prosenice – Dluhonice. Na nově zrekonstruovaných tratích budou jezdit vlaky až 160 km/h, vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS.

Nová nádraží, nadjezdy nebo bezpečnější železnice. Miliardové dopravní investice v Olomouckém kraji
„Kromě rekonstrukce a lepšího zabezpečení tratí vznikají v Bohuňovicích a Šternberku také nová nástupiště a dávají se dohromady i nádražní budovy stejně jako v Přerově nebo Hanušovicích. V rámci staveb také dojde ke zrušení železničního přejezdu výstavbou nového nadjezdu,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Elektrizace a zkapacitnění 30 kilometrů trati z Uničova do Olomouce začalo v loňském roce, práce za 4,2 miliardy korun budou dokončeny v roce 2022. Jedná se o první regionální trať v ČR, kde vlaky budou moci nově jet až 160 km/h (tedy stejně rychle jako nyní na koridoru Praha-Ostrava) a navíc zde bude provoz výhradně hlídán nejmodernějším evropským zabezpečovačem ETCS. 

Ve stejném roce bude dokončena stavba rekonstrukce traťových úseků v Přerově za 3,8 miliardy korun. V rámci stavby dojde ke zrušení stávajícího železničního přejezdu P6525 v km 185,600 traťového úseku Přerov – Dluhonice. Nahradí jej silniční nadjezd jako součást propojení Dluhonské ulice s Předmostskou ulicí a ulicí U Hřiště, která vede do centra místní části Dluhonice. Jeho dokončení se plánuje v polovině příštího roku.
 
 

Zrekonstruováno bude dohromady 21 nádražních budov za 355 milionů


V letošním roce probíhá rekonstrukce šesti výpravních budov za 143 milionů korun. Konkrétně dostane nový vzhled nádraží ve Šternberku, Přerově, Hanušovicích, Branné, Bohuňovicích nebo nádražní budova ve stanici Olomouc-Řepčín. Ve všech nádražních budovách se zlepší zázemí pro cestující, výpravní budovy budou vypadat jako nové a zároveň na některých místech budou zbourány nevyužívané části nádraží.

Zároveň Správa železnic připravuje rekonstrukce dalších sedmi výpravních budov za 168,2 miliony korun v Domašově nad Bystřicí, Moravském Berouně, Ostružné, Senici na Hané, v Šumperku, ve stanici Hlubočky – Mariánské Údolí a v Přerově, kde se pracuje na druhé etapě. Nový vzhled už dostalo osm nádražních budov za 44 milionů korun (Bludov, Drahanovice, Drahotuše, Grygov, Lipník nad Bečvou, Štěpánov, Teplice nad Bečvou, Třebčín). Celkem šlo do výpravních budov v Olomouckém kraji 355 milionů korun.
 
Více informací naleznete v interaktivní mapě Správy železnic

 
Zpět na výpis článků