Informace o činnosti MD

Informace o činnosti MD
16.01.2019 11:24:57Poskytnuté informace

Dotazy:

III

1.    Výroční zpráva o činnosti za rok 2017, příp. jiný dokument, pojednávající souhrnně o činnosti a fungování povinného subjektu za uplynulé období.

2.    Jmenný seznam všech vyžadovaných i zpracovávaných výkazů v roce 2017 - název výkazu (tiskopisu), účel, adresát, Četnost užití, odpovědná osoba za jeho vyplnění (odborný útvar apod.) - TAB.

3.    Názvy všech aktuálních elektronických informačních systémů v gesci povinného subjektu - název včetně zkratky, účel, vlastník licence, doba jeho užívání, název a adresa zhotovitele softwaru, výše licenčního poplatku nebo hodnota jeho zaměstnaneckého zpracování, specifikace obsluhy těchto informačních systémů, metodika ochrany a ukládání dat - TAB.

4.    Jmenný seznam publikací, vydaných v roce 2017 a v letošním roce včetně názvů připravovaných titulu s možnou ukázkou titulů pro potřeby žadatele (ŤÁB).

5.    Nápad stížností u povinného subjektu za rok 2017 a k 1.10.2018, typ a druh stížností, způsob vyřízení (TAB).

6.    Nápad trestních oznámení u povinného subjektu na jeho zaměstnance za rok 2017 a k 1.10.2018, druh oznámení, způsob vyřízení (zahájení trestního stíhání, odsouzení, zastavení trestního stíhání apod.) - TAB.

7.    Jmenný seznam dodavatelů služeb pro povinný subjekt v oblasti stravování, administrativy, oprav, kancelářského inventáře, deratizace, el. energie, dodávky vody, tepla, plynu a telekomunikačních služeb - název dodavatele, ICO, adresa, typ dodávky, smluvní objem dodávky, finanční plnění, doba plnění, odpovědná osoba za povinný subjekt i za dodavatele v aktuálním znění - TAB.

8.    Přehled časových aktivit pro zaměstnance povinného subjektu - druh, kapacita, finanční plnění, spoluúčast zaměstnanců, doba trvání (plavání apod.).

II

1.    Aktuální znění vnitřních předpisů v oblasti ochrany zdraví zaměstnanců, evidence pracovních úrazů, nemocí z povolání, prevence nemocí apod.

2.    Aktuální znění vnitřních předpisů v oblasti pracovního prostředí, ochranných prostředků a pomůcek včetně metodiky BOZP.

3.    Aktuální znění vnitřních předpisů v oblasti ochrany osobních údajů s dosahem na úpravu komunitámím právem včetně metodiky.

4.    Opatření na ochranu osob, vykonávající činnost u povinného subjektu a přicházející do kontaktu s veřejností k zabránění přenosu infekčních nemocí (bakteriologické vyšetření, dekontaminace, hygiena apod.).

5.    ^Aktuální znění vnitřních předpisů v oblastí ochrany a přístupu osob se zdravotním postižením (asistence, bezbariérový přístup apod.).

6.    Působnost odborů a subjektů non-profit u povinného subjektu, aktuální znění smluvních dokumentů, název subjektu, IČO, adresa, odpovědná osoba i předmět činnosti, doba působení u povinného subjektu.

7.    Aktuální znění vnitřních předpisů v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím včetně aktuálního ceníku a metodiky pro výpočet úhrad.

8.    Aktuální znění vnitřních předpisů v oblasti umisťování zaměstnanců (podlahová plocha, osvětlení, práce s PC, metodika pracovních postupů apod.), archivace, skladování, likvidace komunálního odpadu a jejich účinnost v přehledných tabulkách (např. x tun papíru, x tun umělých hmot za období 2013 až 2017 apod.).

I

1.    Průřezový a odvětvový rozpočet povinného subjektu v roce 2018, návrh rozpočtu na rok 2019.

2.    Kapitálové výdaje v roce 2018, návrh plánovaných investic v roce 2019 a více - název akce, termín plnění, finanční výdaje, realizátor akce, odpovědná osoba u povinného subjektu, odpovědná osoba u realizátora.

3.    Organizační struktura povinného subjektu, aktuální organizační řád, pracovní řád.

4.    Jmenný seznam managementu (vedoucích pracovníků) od statutárního zástupce po úroveň vedoucího oddělení - jméno, příjmení, titul, zastávaná funkce, datum vzniku této funkce (jmenování, pracovní poměr apod.), rok narození (není povinný údaj).

5.    Seznam externích pracovníků v oblasti advokacie, exekutorů a ochrany majetku, a to i v rámci sekcí povinného subjektu - jméno, příjmení, titul externisty, předmět spolupráce, doba plnění, výše finančního ohodnocení (paušál, hodinová sazba, limity apod.), odpovědná osoba za povinný subjekt, odpovědná osoba za externího spolupracovníka, právní forma (OSVČ, obchodní společnost apod.).

6.    Celkový aktuální počet zaměstnanců, z toho odlišit management - THP a dělnické profese (řidič, údržbář apod.) v přehledné tabulce.

7.    Plán úkolů nebo činností na další období (plán legislativních prací, plán kontrol apod.).

8.            Aktuální seznam zřizovaných subjektů (ústavy, školy, pobočky apod.) - název, IČO, adresa, odpovědná osoba, zaměření nebo předmět činnosti.

Odpověď

Ad 1/03 Celkovou výroční zprávu o činnosti Ministerstvo dopravy ČR nevydává. Dokumentem pojednávajícím souhrnně o činnosti a fungování ministerstva v roce 2017, je „Státní závěrečný účet za rok 2017, Kapitola 327 Ministerstvo dopravy“, který Vám poskytujeme v příloze. Dalším dokumentem pojednávajícím souhrnně o činnosti ministerstva za uplynulé období je „Výroční zpráva Ministerstva dopravy (dle § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím)“, jejíž kopii Vám rovněž poskytujeme v příloze.

Ad 2/03 K tomuto bodu žádosti vydává ministerstvo rozhodnutí, které je Vám zasíláno souběžně s touto odpovědí.

Ad 3/03 Informace požadované v tomto bodě žádosti naleznete v tabulce, která je přílohou této odpovědi.

Ad 4/03 Informace požadované v tomto bodě žádosti naleznete v tabulce, která je přílohou této odpovědi.

Ad 5/03 Informace požadované v tomto bodu žádosti podléhají Výzvě k úhradě nákladů za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací, která je uvedena dále.

Ad 6/03 Za dané období ministerstvo neeviduje žádné trestní oznámení na své zaměstnance.

Ad 7/03 Informace požadované v tomto bodě žádosti naleznete v tabulce, která je přílohou této odpovědi. Osobní údaje jsou anonymizovány v souladu s Nařízením Evropského parlamentu
a rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 (GDPR), o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES. Služby z administrativy ministerstvo neobjednává.

Ad 8/03 Z FKSP se poskytuje příspěvek ve výši 50% ceny vstupenek na kulturní akce, zajišťované odborovou organizací a na účast na sportovních a tělovýchovných akcích, nejvýše však do výše 1 000 Kč na zaměstnance a rok. Příspěvek se poskytuje rovněž formou úhrady za pronájem sportovních zařízení nebo smluvní ceny cvičitelek či jiných instruktorů na tyto sportovní akce, umožňuje-li to výše finančních prostředků v položce „Tělovýchova a sport“ (volejbal, kopaná, cvičení v tělocvičně ministerstva, případně další kulturní, tělovýchovné nebo sportovní akce pořádané ministerstvem nebo výborem základní odborové organizace dle zájmu zaměstnanců). Z FKSP se pořizují pro zaměstnance, umožňuje-li to výše prostředků v položce „Kultura“, poukázky „Unišek+“ v hodnotě 400 Kč za pololetí na vzdělávací, kulturní akce a rekreaci. Z FKSP se poskytuje na požádání zaměstnance, umožňuje-li to výše finančních prostředků v položce  „Tělovýchova a sport“ částka 400 Kč měsíčně na zaplacení karty „Multisport“, umožňující bezplatný vstup do vybraných sportovních zařízení; spoluúčast zaměstnance činí 200 Kč.

Ad 1 a 2/02 Související problematika je z hlediska vnitřních předpisů upravena v Pracovním řádu a ve Směrnici č. 12/2004 (vzdělávání v oblasti BOZP). Oba materiály jsou přiloženy.

Ad 3/02 Předmětná směrnice se právě připravuje a ministerstvo jí z toho důvodu k datu vyřizování žádosti nedisponuje.

Ad 4/02  Ministerstvo nemá zavedena opatření k zabránění přenosu infekčních nemocí, neboť pro běžný provoz ministerstva toto není potřeba; takováto opatření by se zaváděla pouze v případě specifické potřeby (krizový stav apod.).

Ad 5/02 Informace požadované v tomto bodě žádosti jsou obsažené v Provozním řádu budovy, jehož kopie je přílohou této odpovědi.

Ad 6/02 Na Ministerstvu dopravy působí odborová organizace: Základní organizace Odborového svazu státních orgánů a organizací při Ministerstvu dopravy, IČO: 63838575, nábřeží Ludvíka Svobody 12/1222, Praha 1 110 15, datum vzniku: 1. leden 1993. V příloze jsou dokumenty: „Kolektivní dohoda“ a „Kolektivní smlouva mezi Základní organizací a ministerstvem dopravy“; v uvedených dokumentech byly anonymizovány osobní údaje v souladu s platnou právní úpravou.

Předpokládáme, že neformálním označením  „non-profit subjekty“  mohou být myšleny veřejně prospěšní poplatníci dle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění. Odbor personální spolupracuje na projektu v rámci Operačního programu zaměstnanost na implementaci Vládní strategie pro rovnost žen a mužů s Genderově informačním centrem NORA, o.p.s., zapsané Krajským soudem v Brně, odd. vložka: O 229, IČ: 26929716.  Požadované výstupy z této spolupráce (zahájené v září 2018)  budou předány do 31. 12. 2018.

Osobní údaje jsou anonymizovány v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 (GDPR), o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES.

Samostatné oddělení BESIP Ministerstva dopravy k tomuto bodu žádosti poskytuje následující informace.

·         Asociace Záchranný kruh, IČO 27002896, 5. května 155/8, Drahovice, 360 01 Karlovy Vary; kontaktní osoba – z důvodu ochrany osobních údajů jméno neuvedeno, spolupráce od r. 2013, smlouva o dílo „Pracovní listy pro výuku dopravní výchovy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci základního vzdělávání“

·         Klub českých turistů, IČO 00505609, Revoluční 1056/8a, Praha 1, 11000, kontaktní osoba z důvodu ochrany osobních údajů jméno neuvedeno, spolupráce příležitostně, inzerce BESIP v Obrazovém atlase turistických cílů; v r. 2018 nebyla realizována žádná smluvní spolupráce

·         České sdružení obětí dopravních nehod, Počátecká 2/1020, 140 00 Praha 4 – Michle, kontaktní osoba – z důvodu ochrany osobních údajů jméno neuvedeno, spolupráce příležitostně v rámci osvěty bezpečnosti silničního provozu, v r. 2018 nebyla realizována žádná smluvní spolupráce

·         Český červený kříž, IČO 00426547, Rozdělovská 2467/63, Praha 6, 169 00, kontaktní osoba – z důvodu ochrany osobních údajů jméno neuvedeno, spolupráce příležitostně v rámci činnosti Rady vlády pro BESIP – Výboru pro dopravní výchovu a osvětu a také při zajištění Dopravní soutěže mladých cyklistů; v r. 2018 nebyla realizována žádná smluvní spolupráce

·         Bezpečně na silnicích, o.p.s., IČO 28733932, Valdštejnská 381/6, 460 01 Liberec, kontaktní osoba – z důvodu ochrany osobních údajů jméno neuvedeno, spolupráce příležitostně v rámci osvěty bezpečnosti silničního provozu, v r. 2018 nebyla realizována žádná smluvní spolupráce

Ad 7/02 Informace požadované v tomto bodě žádosti naleznete v příloze této odpovědi.

Ad 8/02 Požadovanými vnitřními předpisy jsou Provozní řád budovy, Spisový řád a Skartační řád, jejichž kopie jsou přiloženy. K požadavku na „likvidace komunálního odpadu a jejich účinnost v přehledných tabulkách (např. x tun papíru, x tun umělých hmot za období 2013 až 2017apod.)“ ministerstvo sděluje, že požadované informace nemá k dispozici.

Ad 1 a 2/01 Informace k těmto bodům žádosti jsou obsažené v materiálech „Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za kapitolu 327 Ministerstvo dopravy“ a „Návrh státního rozpočtu na rok 2019 za kapitolu 327 Ministerstvo dopravy“, které jsou poskytovány v příloze.

Ad 3/01 Kopie materiálů požadovaných v tomto bodě jsou přiloženy.

Ad 4/01 Seznam je přiložen. Osobní údaje jsou chráněny v souladu s platnou právní úpravou.

Ad 5/01 Na základě Rezortního interního protikorupčního programu Ministerstva dopravy zveřejňuje ministerstvo vždy k 15. únoru a 15. srpnu kalendářního roku seznam poradních orgánů, pracovních týmů, poradců, konzultantů, analytiků, poradenských a ostatních externích společností a advokátů a advokátních kanceláří, jejichž služeb ministerstvo využívalo za uplynulé pololetí, a to včetně vyplacených odměn za tuto činnost (dále jen „Seznam“). Poslední dostupný Seznam Vám posíláme v příloze této odpovědi. Pro upřesnění sdělujeme, že Seznam za 1. pololetí 2017 Vám již poskytnut byl, a to přípisem xxx, v příloze č. 5 a Seznam za druhé pololetí 2017 Vám byl rovněž poskytnut, a to přípisem xxx. Za 2. pololetí 2018 bude Seznam dostupný opět až k 15. únoru 2019, přičemž MD nemá povinnost tuto informaci průběžně a mimo zákonem dané termíny vytvářet.

Ad 6/01 V příloze je uveden počet systemizovaných služebních a pracovních míst k aktuálnímu datu v rozdělení na představené a ostatní zaměstnance.

Ad 7/01 Plán úkolů a kontrolní činnosti na rok 2018 Vám již byl poskytnut v příloze
č. 3 odpovědi ministerstva xxx, kterým ministerstvo reagovalo na Vaši žádost o informace dle InfZ xxx. Z toho důvodu se domníváme, že pojmem „další období“ míníte rok 2019. Věcně příslušný Odbor interního auditu a kontroly k tomuto bodu žádosti sděluje, že v současnosti nedisponuje plánem kontrolní a auditní činnosti na rok 2019, protože tento materiál bude po dokončení panem ministrem dopravy schválen na počátku roku 2019. Rovněž věcně příslušný Odbor legislativy sděluje, že jeho působnosti se s ohledem na tento bod žádosti dotýká plán legislativních prací vlády na rok 2019, který obsahuje také část týkající se Ministerstva dopravy ČR. Tento materiál v současné době připravuje Úřad vlády a poté, co bude dokončen a schválen vládou, bude uveřejněn na jejích webových stránkách. Vzhledem k uvedeným skutečnostem předmětnými materiály ministerstvo v současnosti nedisponuje.

Ad 8/01 Požadovaná informace v tomto bodě žádosti Vám byla poskytnuta přípisem xxx. O tutéž informaci jste dále žádal prostřednictvím žádosti xxx, kdy Vám bylo v odpovědi xxx sděleno, že dříve poskytnutý seznam je stále platný a nedošlo v něm ke změnám. Původně poskytnutý seznam je i v současnosti stále platný a nedošlo k jeho změně.

 



Zpět na výpis článků