Dálnice D3 se prodlouží, začala výstavba úseku Třebonín – Kaplice nádraží

Dálnice D3 se prodlouží, začala výstavba úseku Třebonín – Kaplice nádraží
4.2.2022Tiskové zprávy

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D3 v úseku Třebonín – Kaplice nádraží. Stavba nahradí současnou silnici I/3, která je již vzhledem k vysokým dopravním intenzitám nedostačující.

Dálnice D3 se prodlouží, začala výstavba úseku Třebonín – Kaplice nádraží
„Jihočeské ŘSD dělá maximum, aby se motoristé v roce 2025 dostali po dálnici až na rakouské hranice. Děkuji zároveň kraji i místním samosprávám za spolupráci při přípravě. A lidem z regionu za trpělivost při výstavbě, sdělil při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka.

Stávající silnice I/3 má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a nachází se na ní mnoho nehodových míst. Nová dálnice zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice dočkají snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy. 

„Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic a v realizaci je tedy nyní souvislý třicetikilometrový úsek D3. Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by tak měla být jihočeská část dálnice D3 kompletně hotova,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálnice D3 je v celé délce součásti mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata. Je také součástí globální sítě TEN-T evropského dopravního koridoru, který spojuje severní a jižní Evropu.

Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci OP Doprava 2021 – 2027 z Fondu soudržnosti.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 139,7 kilometru dálnic a 58,7 kilometru silnic I. třídy.

Více informací naleznete zde.



D3 Třebonín – Kaplice nádraží

Hlavní trasa: 
délka: 8,6 km 
kategorie: D 25,5/120
počet stavebních objektů: 74

zhotovitel: Metrostav Infrastructure
cena stavby dle smlouvy: 1 878 mil. Kč bez DPH
předpokládané zprovoznění stavby: 2024

 
Zpět na výpis článků
Související články