Otevřený dopis ministra dopravy Dana Ťoka poslanci KDU-ČSL Marianu Jurečkovi

Otevřený dopis ministra dopravy Dana Ťoka poslanci KDU-ČSL Marianu Jurečkovi
15.5.2018Tiskové zprávy

Otevřený dopis ministra dopravy Dana Ťoka poslanci KDU-ČSL Marianu Jurečkovi
Vážený pane poslanče,

až doposud jsem měl za to, že se zabýváte zemědělskou problematikou a nepochybně můžete zasvěceně pohovořit o tom, kdo jaké zájmy hájí na ministerstvu zemědělství. Ke svému překvapení jsem dnešního dne, tj. 15 května 2018, na stránkách internetového deníku Echo24.cz zaznamenal Vaše vyjádření k mýtnému tendru, že „někteří lidé na ministerstvu (dopravy) nehájí stoprocentně zájmy státu…můj pocit z toho je, že v tom výběrovém řízení byly chyby. Teď je otázka, zda pochybení byla účelová, aby byla možnost tendr úspěšně napadnout“. Dále pak uvádíte, že: „Vrabci na střeše si cvrlikají, že někteří lidé na ministerstvu dopravy inklinují ke Kapschi“.

Jsou-li Vaše výroky míněny vážně, pak máte jistě konkrétní indicie, se kterými byste měl neprodleně seznámit veřejnost. Nebo jste jenom takový pohádkový Jiřík, který zkrátka rozumí všemu, včetně řeči ptáků? Navození dojmu podezřelých vztahů či okolností pouze na základě pocitů totiž daleko překračuje hranice lidské slušnosti. Ne snad vůči mně, ale vůči lidem, kteří na řešení českého mýtného problému tři roky dřou a vůči Vašim obviněním se nemohou bránit. Nemluvě o tom, že rozhodnutí orgánu dohledu je dosud nepravomocné a zdá se mi, že jste až příliš rychle přispěchal s odsudky některých mých kolegů.

Pro osvěžení paměti si Vám dovoluji připomenout, že mýtné smlouvy, jejichž neblahé dědictví se dnes pokoušíme na ministerstvu zlomit, podepsal v březnu roku 2006 ministr za KDU-ČSL Milan Šimonovský, jenž ještě téhož roku, o tři měsíce později, podepsal první perverzní dodatek. Zove se „Návrh k provedení změny číslo 1“, kterým stát přišel o právo vlastnit některou infrastrukturu míst obsluhy zákazníků či stroje a zařízení subdodavatelů. Naprosto se tím zvýšila závislost mýtného systému a tedy i státu na externích subjektech a zcela se tím změnila pravidla hry v neprospěch státu. Nikdy jsem však z toho veřejně nevyvodil, že některé politické strany inklinovali či snad stále inklinují ke Kapschi.

Rád bych Vás  tímto vyzval, abyste uvedl a uveřejnil konkrétní jména pracovníků ministerstva dopravy, jež inklinují ke Kapschi, a dal jim tím možnost bránit se žalobou u civilního soudu, nebo abyste navždy mlčel.


S pozdravem

Dan Ťok, ministr dopravy



 
Zpět na výpis článků