Práce na železniční trati do Radotína pokračují, další stavby navážou

Práce na železniční trati do Radotína pokračují, další stavby navážou
9.6.2022Tiskové zprávy

Optimalizace trati ze stanice Praha-Smíchov do Černošic se blíží ke svému konci. Od 1. července začne fungovat železniční zastávka ve Velké Chuchli v nové poloze, skončí také výluky mezi Radotínem a Smíchovem. V příštím roce začnou práce mezi Karlštejnem a Berounem, v Chuchli se má také začít stavět nadjezd nad železniční tratí.

Práce na železniční trati do Radotína pokračují, další stavby navážou
„Všem cestujícím, kterým stavba komplikuje každodenní dojíždění do práce, do školy a domů, děkuji za jejich trpělivost. Stavba se už přehoupla do finální fáze. Aktuálně probíhá výstavba nástupiště ve Velké Chuchli, který bude otevřen v červenci, dodělává se podchod v Radotíně a chystá se výstavba nové nádražní budovy,“ řekl při kontrolním dni na stavbě ministr dopravy Martin Kupka.
 
V současné době probíhají práce na železničním svršku na 1. koleji odbočka Barrandov – Praha-Radotín a 3. koleji odbočka Tunel – Praha-Radotín. V podchodu pro pěší do ulice Na Betonce v Praze Radotíně dělníci pokládají obklady, dlažbu a zavádějí elektroinstalaci. Pokračuje výstavba trakční měnírny v Chuchli.
 
Dále pokračuje budování kabelových tras v rámci celé stavby a výstavba kabelovodu ve stanici Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba 1. nástupiště. Ve stanici Praha-Radotín u restaurace Rozmarýn pak pokračují práce na komunikaci. V druhé půlce roku začne stavba nové výpravní budovy s halou pro cestující.
 
V příštím roce by také měla ve Velké Chuchli začít stavba nového nadjezdu nad železniční tratí. Nahradí tak velmi vytížený železniční přejezd. Stavba za 420 milionů korun je nyní ve fázi výkupu pozemků, v červnu také odejde žádost o stavební povolení. Lze nicméně očekávat napadení stavby ze strany některých občanů Chuchle, kteří si ji nepřejí.

V roce 2023 začne optimalizace trati z Karlštejna do Berouna

Po dokončení optimalizace trati do Černošic začnou v příštím roce práce mezi Karlštejnem a Berounem. Součástí zakázky za 1,6 miliardy korun bude také kompletní rekonstrukce železniční zastávky Srbsko. Stavba potrvá dva roky.
 
Následovat bude v roce 2024 optimalizace trati odbočka Berounka až Karlštejn. Stavba za osm miliard korun začne mostem přes Berounku v Černošicích, pokračovat bude do Všenor, Dobřichovic, Řevnice, Zadní Třebáně a skončí v Karlštejně. Obsahovat bude několik nových mimoúrovňových křížení a podchodů. 

Tachlovický tunel zkrátí cestou z Prahy do Berouna i do Plzně

Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun má začít v roce 2028, vzniknout má 24,7 kilometru dlouhý Tachlovický tunel, který je navržen jako dvojice jednokolejných tunelů ražených metodou TBM.
 
Z tunelu je navržena odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na druhé straně sjezd do stanice Beroun, neboť na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně.
 
Hlavní výhodou nového tunelu do Berouna bude zrychlení a zkvalitnění mezinárodní dopravy na rameni Praha – Plzeň – Nürnberg/München, potenciální využitelnost z hlediska plánované sítě vysokorychlostních tratí, zrychlení a zkvalitnění vnitrostátní (meziregionální) dopravy v úseku Praha – Plzeň, zlepšení regionální dopravy a odlehčení silně zatíženého úseku  Praha – Řevnice. Více informací o Tachlovickém tunelu je na webových stránkách Správy železnic.
 
 



 
Zpět na výpis článků
Související články