Ťok: Provozovatelé měli pět let na řešení zákazu billboardů u dálnic

Ťok: Provozovatelé měli pět let na řešení zákazu billboardů u dálnic
30. 8. 2017Média a tiskové zprávy

Schůzka s prezidentem Svazu provozovatelů venkovní reklamy Pavlasem byla domluvena před zhruba třemi týdny, takže na ni nyní došlo. Nebyla nijak v souvislosti s poslední kampaní Svazu provozovatelů venkovní reklamy. Pan prezident svazu prezentoval jejich právní názor, podle nějž tím, že dají na ty billboardy vlajku nebo bílý papír, tak to rázem není reklamní zařízení, a tudíž bychom neměli konat do té doby, než Ústavní soud rozhodne. My na to máme jiný názor. Jestliže byl billboard povolen a umístěn jako reklamní zařízení, tak jestli na něj dám českou vlajku, státní symbol nebo třeba plakát s růžovými prasátky, je to pořád reklama, i když nemá reklamní obsah.

Ťok: Provozovatelé měli pět let na řešení zákazu billboardů u dálnic
Mám na tuto věc posudek našeho právního oddělení, který je jasný. Když jsem skládal jako ministr přísahu, tak jsem přísahal na to, že budu dodržovat zákony této země, a dodržovat je budu. Pokud ústavní stížnost na nynější zákon uspěje, tak my se jí nebudeme v žádném případě nijak příčit a upravíme zákon. Ale chtěl bych upozornit, že až vyhlášením takového rozsudku by se měnil zákon, nikdy se nemění retrospektivně.

Vyhrožování, že způsobíme škodu, je tedy na hraně. Já si myslím, že to není věc, kterou bychom měli vyhrožovat občanům. Takže pro mě se nic nemění. Já plně respektuji právo, aby majitelé reklam postupovali způsobem, kterým uznají za vhodné. Na druhé straně, my budeme postupovat podle zákona způsobem, který jsme už několikrát popsali.

Mě trošku mrzí, že v této věci ta billboardová lobby dělá trik proti zákonům a chtějí, abych já jim k tomu svítil. Já to udělat nemůžu a nebudu. Měli 5 let na to, aby se na takovouto situaci mohli připravit, proč teda vyvolali pocit urgentnosti a nezbytnosti na poslední chvíli?

Faktem je, že jestli měli pocit, že je to protiústavní, tak jsme to mohli v klidu řešit poslední rok nebo poslední dva roky. Já mám pocit, že je to takový okamžitý nápad, jak si prodloužit dobu, kdy mohou ještě používat reklamní plochy. Na 1. září máme svolanou koordinační schůzku, kde si spolu s ŘSD a se Silničně správním úřadem potvrdíme jednotlivé postupy a začneme konat.

 
Zpět na výpis článků