Opravy krajských silnic budou více koordinované, vláda dnes dostala informaci o 3 miliardách pro sil

Opravy krajských silnic budou více koordinované, vláda dnes dostala informaci o 3 miliardách pro sil
3. 2. 2016Média a tiskové zprávy

Opravy krajských silnic budou více koordinované, vláda dnes dostala informaci o 3 miliardách pro sil

Díky úsporám v úspěšném loňském čerpání rozpočtu SFDI může Ministerstvo dopravy částkou 3 miliardy korun pomoct i v letošním roce krajům s opravami silnic II. a III. tříd.

Kraje nyní budou přibližně do půlky února předkládat podklady k uzavření smlouvy a na základě schválení Centrální komisí Ministerstva dopravy jim následně budou zálohově uvolněny finanční prostředky. Příjemcem finančních prostředků je kraj s tím, že tyto prostředky může poskytnout pověřené organizaci správy a údržby silnic.

„Jsem rád, že ušetřenými prostředky můžeme opět pomoc krajům s financováním silnic. Také se společně s kraji budeme snažit, aby opravy byly více koordinované a nedocházelo k jejich souběhu, jako v některých případech v loňském roce,“ řekl ministr Dan Ťok.

Proto na příjemce letos čekají oproti loňskému roku drobné změny v povinnostech. Nově musí příjemce uveřejňovat uzavírky na portálu Národního dopravního informačního centra (NDIC) a předložit jednak prohlášení kraje o tom, že akce financované z rozpočtu SFDI jsou koordinovány s ostatními akcemi na pozemních komunikacích a jednak stanoviska správců těchto pozemních komunikací, že zmíněné akce nejsou vzájemně v konfliktu.

Do silnic bylo loni prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic investováno celkem 34,2 mld. Kč, dalších 4,4 mld. Kč pak bylo prostřednictvím Krajů a jejich příspěvkových organizací (Správy a údržby silnic) investováno do dopravní infrastruktury jednotlivých krajů. Celkově se se v roce 2015 stavělo, modernizovalo nebo opravovalo celkem 117 km dálnic a silnic I. tříd. Zahájila se stavba 70 km zcela nových úseků, pokračovalo se ve výstavbě téměř 30 km silnic a opravovalo nebo modernizovalo se dalších 20 km dálnic. Práce se týkaly především D8 (otevření pomyslné brány do Německa na trase Praha – Drážďany), D3 (napojení na Rakousko), D11 (Královéhradecký kraj) a D1 (především modernizace).

 

 

 

Zpět na výpis článků