Z Prahy do Českých Budějovic o 25 minut rychleji, tunely na koridoru budou hotové v roce 20238.2.2021|Média a tiskové zprávyCesta vlakem mezi Prahou a Českými Budějovicemi se zkrátí na 100 minut. Po dostavbě tunelů na IV. železničním koridoru v roce 2023 se cestovní doba na jih Čech zrychlí o 25 minut. Při kontrolním dnu dopravních staveb na jihu Čech to řekl ministr dopravy Karel Havlíček. „V Jihočeském kraji aktuálně stavíme klíčové železniční a dálniční stavby s celostátním významem. Modernizace IV. železničního koridoru urychlí a zpohodlní cestování vlakem z Prahy do Českých Budějovic. Aktuálně rozestavěných 20 km obchvatu Českých Budějovic je dalším krokem k dotáhnutí dálnice D3 směrem k rakouským hranicím. Ještě v letošním roce zahájíme stavbu dalšího úseku z Třebonína do Kaplice,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček. I v zimě pokračují práce na IV. železničním koridoru do Českých Budějovic. Správa železnic pracuje v tunelech Mezno a Deboreč. Aktuálně zde probíhají hydroizolační práce. Modernizace koridoru probíhá na úsecích Sudoměřice-Votice a Soběslav–Doubí. Oba úseky budou zmodernizovány v roce 2023. Části úseků jsou vyprojektovány na rychlost 200 km/h, což zkrátí cestovní dobu mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí. Tunel Mezno. Inženýrské dílo nejvyšší kvality od @Spravazeleznic . Práce na něm se nezastavily ani přes zimu. Nový tunel je součástí prací na moderním IV. železničním koridoru, který po svém dokončení zkrátí cestu mezi Prahou a Českými Budějovicemi na 100 minut. pic.twitter.com/RGrk4HMSJE — Karel Havlíček (@KarelHavlicek_) February 5, 2021 V Českých Budějovicích je od léta 2020 v rekonstrukci památkově chráněná budova nádraží. Zmodernizují se všechny veřejně přístupné prostory a vytvoří se pracovní zázemí pro zaměstnance Správy železnic. Práce zahrnují rekonstrukci obvodového pláště, oken nebo střechy. Po dokončení v roce 2022 bude budova důstojnou stavbou vítající cestující do Jihočeského regionu. „V silniční dopravě je v realizaci 20 km obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Ředitelství silnic a dálnic pracuje na dvou úsecích – z Úsilného do Hodějovic v délce 7,2 km a z Hodějovic do Třebonína v délce 12,5 km. Součástí prvního z úseků je příprava stavby tunelu Pohůrka, který muselo ŘSD z důvodu průsaků spodních vod technologicky upravit. Došlo tak k posunutí zprovoznění stavby tunelu do konce roku 2024,“ dodává ministr. V letošním roce plánuje ŘSD zahájení další části D3 směrem k Rakousku a to úsekem Třebonín – Kaplice nádraží v délce 8,5 km. Aktuálně je v realizaci 211,8 km dálnic a silnic I. třídy. Z toho je 106,4 km dálnic na zelené louce, 50 km modernizace D1 a 57,1 km silnic I. třídy.