Zprovozněním úseku D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí se stavba dálnice přehoupla do druhé poloviny

Zprovozněním úseku D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí se stavba dálnice přehoupla do druhé poloviny
30.8.2018Tiskové zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok společně s generálním ředitelem ŘSD Janem Kroupou ve čtvrtek 30. srpna zprovoznili nový úsek dálnice D7 v úseku Postoloprty – MÚK Bitozeves. Dálnice D7 je náhradou za stávající silnici I/7, která již nevyhovovala současnému provozu. Nacházely se zde nepřehledné horizonty a nedostačující bylo také šířkové uspořádání. Tento téměř čtyřkilometrový úsek dálnice výrazně zvýší bezpečnost. Na staré a dopravně přetížené silnici bylo zejména v dopravních špičkách velmi nebezpečné předjíždět a docházelo zde k mnoha nehodám.

Zprovozněním úseku D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí se stavba dálnice přehoupla do druhé poloviny
„Nový úsek dálnice D7 přinese zkvalitnění dopravy v podobě zvýšení bezpečnosti provozu, zrychlení dopravy a odstranění nebezpečných situací vinou riskantního předjíždění v hustém provozu. Pro obyvatele přilehlých obcí její význam spočívá v oddělení místní a dálkové dopravy.  Současně se jedná o mezník ve výstavbě. Otevřením tohoto nového úseku jsme právě dostavěli více než polovinu dálnice D7. Téměř 40 kilometrů dálnice a 3 kilometry čtyřpruhové silnice I/7 z celkem 79 plánovaných kilometrů tedy již slouží řidičům,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
 
Stavba dálnice D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves je jednou ze souboru staveb D7 v Ústeckém kraji, která tvoří dálniční spojení Prahy se severními Čechami a dále se Saskem. Dálnice je důležitou spojnicí Prahy se severočeskou uhelnou pánví a tamním průmyslem. „Zprovozněním tohoto úseku výstavba dálnice D7 v žádném případě nekončí. V současné době probíhá intenzivní příprava všech zbylých úseků dálnice. Již v příštím roce chceme zahájit realizaci úseku Panenský Týnec a u úseků Louny a Chlumčany zahájíme v příštím roce výběrové řízení na zhotovitele stavby“, přiblížil postup dostavby dálnice D7 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
 
Úsek mezi Postoloprty a Bitozevsí se začal stavět v září 2016. Původně měl být hotový letos na jaře, kvůli přeložce elektrického vedení ale došlo ke skluzu. Loni na podzim postavenou polovinu mostu na MÚK Postoloprty museli stavbaři letos na jaře zbourat důsledkem nevhodného betonu. Most by dlouhodobě nevydržel účinek soli při zimní údržbě silnice. Po 30. srpnu budou ještě probíhat práce na doprovodné účelové komunikaci, objízdné trase a na vegetačních úpravách. Kompletně dokončená by dálnice D7 měla být do konce roku 2024.
 
Aktuální ŘSD staví v ČR celkem 183 km silničních staveb, z toho 112 km dálnic a 71 km silnic I. tříd. „Do roku 2021 chceme postavit 270 km dálnic, z toho 170 km nových dálnic a 100 km modernizované D1. Zahájíme intenzivní výstavbu dálnic na všech hlavních trasách D1, D55, D52, D35, D3, D6, D7, D11 a kompletně zmodernizujeme dálnici D1 mezi Prahou a Brnem,“ doplnil ministr Ťok.


 
Zpět na výpis článků
Související články