Zvířecí rodina Českých drah se rozšíří o lišky, pohání je motory Rolls-Royce

Zvířecí rodina Českých drah se rozšíří o lišky, pohání je motory Rolls-Royce
1.3.2023Média a tiskové zprávy

Jako RegioFox budou označovány nové motorové jednotky od společnosti PESA Bydgoszcz, které právě testuje výrobce na zkušebním okruhu ve Velimi. První lišky budou jezdit ve Středočeském kraji a v Praze, v Jihočeském a Pardubickém kraji a na Vysočině. RegioFoxů už mají České dráhy objednáno 76. Vlaky budou poháněny motory Rolls-Royce, které kromě klasické nafty umí jezdit i na biopalivo HVO.

Zvířecí rodina Českých drah se rozšíří o lišky, pohání je motory Rolls-Royce
Prostorný interiér se 115 místy k sezení (včetně 9 míst v 1. třidě), bezbariérový přístup, topení, klimatizace, zásuvky nebo USB konektory na dobíjení drobné elektroniky, Wi-Fi, vakuové WC s přebalovacím pultem, vnitřní i vnější LED osvětlení, moderní audiovizuální informační systém s LCD monitory, kamerový systém, komunikační systém GSM-R  a evropský zabezpečovač ETCS. Tím vším se ve své výbavě chlubí nové motorové soupravy pro regionální dopravu, které dnešním dnem dostaly obchodní název RegioFox.

„Liška je mazané a chytré zvíře a já jsem rád, že RegioFox cestujícím nabídne mnoho chytrých řešení a maximální komfort. Nový název vybrali v anketě na sociálních sítích naši cestující. Těchto motorových jednotek máme objednáno už šestasedmdesát. Není bez zajímavosti, že vozidla jsou vybavena nejmodernějšími nízkoemisními motory Rolls-Royce splňujícími emisní limity Stage V,“ popisuje předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec

V jednotce bude dostatek místa i na přepravu osmi kol, tří kočárků a dvou invalidních vozíků. RegioFoxy přinesou maximální bezpečí díky evropskému zabezpečovači ETCS a také rychlejší cestování s maximální rychlostí 120 km/h.

„Naše závazky ze smluv plníme a společně s kraji výrazně modernizujeme regionální dopravu. Právě jednotky RegioFox jsou toho důkazem. Vozy jsou nízkopodlažní, což usnadní cestování seniorům, rodinám s malými dětmi nebo handicapovaným. Všichni cestující pak jistě ocení ergonomicky tvarované sedačky, klimatizaci i moderní informační systém. Pohodlí, Wi-Fi připojení a zásuvky s USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky umožní využít čas na cestě například k práci, studiu, odpočinku nebo třeba sledování filmů. Vlaky jsou vybaveny také sčítacím systémem cestujících, který nám a objednatelům dopravy poskytne lepší přehled o vytížení jednotlivých spojů,“ říká člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Zkušební provoz nových jednotek začne ve druhé polovině tohoto roku v Praze, Středočeském a Jihočeském kraji. Další RegioFoxy pak zamíří do Pardubického, Královéhradeckého, Plzeňského kraje a na Vysočinu. Na tratích nahradí starší vozidla řad 814, 842, 843, případně soupravy s lokomotivou 754 a vozy Bdt. Dodavatel má sice určité zpoždění, ale první jednotka už byla dopravena na testovací okruh u Velimi. V plném proudu jsou zkoušky a následovat bude schvalování u Drážního úřadu.

Výbava motorových jednotek RegioFox

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy,
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod,
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním reagujícím na slepeckou vysílačku a také akustickým majáčkem,
  • prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců,
  • elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček,
  • dostatečné velké prostory pro umístění kočárků, jízdních kol a přepravu osob na invalidním vozíku,
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
Zpět na výpis článků