Reakce: První poslední Petra Weikerta: Kremlík hledá 90 tisíc polských kamionů

Reakce: První poslední Petra Weikerta: Kremlík hledá 90 tisíc polských kamionů
06.11.2019 14:29:13Na pravou míru
Reakce: První poslední Petra Weikerta: Kremlík hledá 90 tisíc polských kamionů

Pokud polští řidiči kamionů pravidelně čtou „První poslední Petra Weikerta“ na euro.cz, mohli by skutečně získat mylný dojem, že v Česku nový systém výběru mýta spuštěn nebude, a není proto nutné se do něj registrovat. V opačném případě, který je mnohem pravděpodobnější, má malý počet dosud zaregistrovaných dopravců z Polska zcela jinou příčinu, než uvedl Weikert v textu z 5. 11. 2019: Kremlík hledá 90 tisíc polských kamionů, tvrdí.

Je pravda, že v kauze okolo mýta není jednoduché se vyznat. Není ale vinou Ministerstva dopravy, že svá stanoviska na ni několikrát změnil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže i soudy, které o ní rozhodují. Co se ale již více než rok nezměnilo, je skutečnost, že mýto bude v Česku vybírat nový provozovatel a dopravci si budou muset vyměnit své palubní jednotky, jejichž prostřednictvím se do mýtného systému registrují.
 
První a nikoli poslední omyl Petra Weikerta je, že kampaň na podporu registrace vyhlásil stát, a to ještě ke všemu pozdě. Ve skutečnosti má tuto kampaň před spuštěním nového systému  za povinnost provádět nový provozovatel mýta, tedy sdružení firem CzechToll a SkyToll. Zahájena byla k 21. 8. 2019, tedy více než tři měsíce před spuštěním nového systému a dva měsíce před zahájením samotné registrace do nového systému.
 
Primární cílovou skupinou kampaně jsou zákazníci nového systému zpoplatnění, z čehož plyne, že tato kampaň nemusí být pro běžného člověka příliš viditelná. Především velcí a střední dopravci byli osloveni metodami přímého marketingu, jako je volání, SMS, direct mail apod. Každý dopravce s více než deseti automobily zaregistrovanými v současném mikrovlnném systému byl osloven telefonicky, těm velkým s registracemi pomáhají přímo u nich v kancelářích i speciálně vyškolené týmy. Asi 40 % převážně malých dopravců pak bylo osloveno placenou reklamou, metodami PR, prostřednictvím profesních sdružení či vydavatelů tankovacích karet. Mimochodem: jen od začátku července bylo jen v českých médiích uveřejněno o změně mýtného systému více než tisíc zpráv, článků a reportáží.
 
Ministerstvo dopravy průběh kampaně bedlivě sleduje a přirozeně se snaží ji v rámci svých možností i podpořit. Ministr dopravy se osobně účastní některých propagačních akcí a setkání s dopravci, na sociálních sítích pravidelně apeluje na dopravce, stejně tak využívá i každou vhodnou příležitost v médiích. Svým zahraničním kolegům rozeslal dopisy se žádostí, aby upozornili své dopravce, respektive jejich sdružení, na změnu mýtného systému v ČR.
 
Podle dosavadních zkušeností se zaváděním mýtného systému na Slovensku se ukazuje, že někteří dopravci nechávají výměnu palubních jednotek a registraci do mýtného systému až na poslední možnou chvíli.  To ale neznamená, že bychom mohli v kampani polevit, naopak, s krátícím se termínem nutným pro registraci bude gradovat. Počítáme i s využitím informačních tabulí na dálnicích, rozdáváním letáků na odpočívadlech či benzínových stanicích. Zkrátka uděláme maximum, na nic jsme nezapomněli.

Euro: První poslední Petra Weikerta
 
 


Zpět na výpis článků